Ontwikkelen voor de PlayStation 5 is een fluitje van een cent

Volgens ontwikkelaars en producten is de aankomende PlayStation 5 de makkelijkste console om voor te ontwikkelen. Althans, dat stelt Jim Ryan, Sony’s CEO. Hij doet de uitspraak op de dag dat hij Herman Hulst van Guerilla Games naar Sony’s Worldwide Studios haalde.

“Een ding waar ik erg positief over ben is dat we van ontwikkelaars en producenten horen hoe eenvoudig het voor hen is om hun code draaiend te krijgen op de PS5. Het is veruit de makkelijkste console om voor te ontwikkelen,”, zegt Ruan tegen GamesIndustry.biz.

In het interview, zegt Ryan ook dat Sony er over denkt om de regio’s Japan, Europa en USA samen te gaan brengen vorordat de PlayStation 5 wordt uitgebracht met als voornaamste reden de marketing. Spider-Man is de eerste game waarmee dat eerder is gedaan en het leverde record verkopen op.

Daarnaast vertelde Ryan dat Sony ook nog op zoek is naar game studios om over te nemen zodat ze in de PlayStation familie kunnen worden opgenomen. Recentelijk hebben ze al studio Insomniac opgeslokt.

“We zijn altijd op zoek, maar ook voorzichting waar we kijken en met wie we praten”, zegt Ryan. “Studios kopen is erg kostbaar op het moment. We willen nog wel wat meer kopen, maar we moeten erg goed opletten dat we de juiste bedrijven overnemen. “