Ubisoft verwacht nog 1 console voordat alles de cloud in gaat

Cloudgaming is de toekomst en Ubisoft-topman Yves Guillemot gelooft dat we nog een laatste generatie van de console zullen zien voordat alles naar streaming-services gaat.

In een interview met Variety zei Yves Guillemot, CEO van Ubisoft, dat hij verwacht dat de volgende generatie hardware de laatste is, en streaming-games worden de norm.

Hij is misschien niet zo ver weg van zijn beoordeling. Ubisoft is een van de grotere uitgevers in de branche, op de hoogte van markttrends en heeft een directe lijn naar fabrikanten van consoles. Bovendien erkende Sony onlangs dat PlayStation 4 de laatste fase van zijn levenscyclus nadert en worden PS5-ontwikkelkits al naar ontwikkelaars gestuurd, volgens geruchten van verschillende insiders.

“Ik denk dat we een andere generatie zullen zien, maar de kans is groot dat we stap voor stap steeds minder hardware zullen zien,” zei Guillemot. “Met de tijd denk ik dat streaming voor veel spelers toegankelijker zal worden en het niet nodig zal zijn om grote hardware thuis te hebben.

“Er zal nog een console-generatie zijn en daarna zullen we streamen, wij allemaal.”

Toegankelijkheid staat centraal, omdat games op elk apparaat beschikbaar moeten zijn voor de consument zonder dat het nodig is om specifieke hardware te kopen.

“Het feit dat we die games op mobiele telefoons en televisieschermen kunnen streamen zonder console zal veel van de industrie gaan veranderen,” zei Guillemot. “Uiteindelijk zal de technologie drastisch verbeteren, waardoor we een zeer soepele ervaring hebben in de grote steden van de wereld.”

Hopelijk is dat ook het geval voor degenen onder ons die zich in het midden van Nowheresville, op Aarde bevinden (in afwachting van de postcode).

Ubisoft is niet het enige bedrijf dat zich voorbereidt op cloud gaming. In zijn meest recente oproep aan investeerders herhaalde Electronic Arts zijn toewijding aan de tech, waarbij de investering van het bedrijf in de technologie werd benadrukt.

“We hadden het over een tijdshorizon van drie tot vijf jaar”, zei EA-topman Andrew Wilson tijdens de call. “Wij geloven dat cloudgaming een zinvolle bijdrage zal leveren aan de manier waarop spelers omgaan met games.

“Wat dat wel betekent, is dat het echt niet uitmaakt op welk apparaat je het gebruikt. De ervaring die je hebt, wordt bepaald door de grootte van het scherm en de hoeveelheid tijd die je moet spelen.

“Alles wat we nu aan het bouwen zijn, we denken aan een wereld waarin we niet aan het apparaat gebonden zijn. We zijn niet gebonden aan de lokale computer of het geheugen, maar veel van deze ervaringen zullen in de cloud bestaan ​​en u zult ze benaderen op basis van het apparaat waartoe u op dat moment toegang hebt. ”

Wilson zei tijdens EA’s huidige fiscale jaar, dat eindigt in maart 2019, het zal blijven investeren in cloud gaming. Het bedrijf deed onlangs een stap in deze richting toen het Israël-gebaseerde technologie voor cloud gaming-technologie en personeel van een dochteronderneming van GameFly kocht.

EA zei dat de overname is gedaan om technologie te ontwikkelen waarmee spelers het spel “vanaf elk apparaat” kunnen ervaren.

Microsoft wil graag dat consumenten ook op elk apparaat games kunnen spelen en dat ze met anderen kunnen spelen, ongeacht het hardware-systeem dat zij bezitten. Het bedrijf test het water al met Minecraft, waardoor spelers zich op andere apparaten kunnen aansluiten, behalve PS4 – maar dat is Sony’s taak.